Futó erősítő edzésterv

Quick Overview

A futó edzésterv célja, hogy a sprinter számokban (30-400m), a láb célzott erősítésével javuljon a gyorsulás és a sebesség. A terv segítségével akár tizedeket is lehet lefaragni 6 hét alatt az időeredményből. Főleg haladók és középhaladók számára készült.

4 990 Ft 1 990 Ft

Készleten

Kategória: Címke:

Product Description

A futó edzésterv célja, hogy a sprinter számokban (30-400m), a láb célzott erősítésével javuljon a gyorsulás és a sebesség. A terv segítségével akár tizedeket is lehet lefaragni 6 hét alatt az időeredményből. Főleg haladók és középhaladók számára készült.

A futás időeredményét alapvetően négy tényező határozza meg:

  1. a reakció idő,
  2. a gyorsulás, azaz a maximális sebesség eléréséhez szükséges idő,
  3. a maximális sebesség,
  4. és az, hogy ezt meddig tudja a futó fenntartani.

Ezek közül ez az erősítő terv első sorban a 2. és 4. pontot képes javítani, valamint részben a 3. pontot. A gyorsulást a láb és a törzs ereje határozza meg. Fontos szerepe van a combfeszítőknek, valamint a hát feszítő izmainak. A sebesség az ellépés sebességétől függ, minél kevesebb időt tartózkodik a talpunk a földön, annál gyorsabbak lehetünk. Ehhez az ellépés erejét kell fejleszteni. Az edzésterv teljesítményfejlesztő része pedig gondoskodik arról, hogy ezt az erőt minél tovább fenn tudjuk tartani.

Az edzésterv elvégzéséhez a következő eszközök szükségesek:

–       Kétkezes súlyzó állvánnyal, súlykészlettel (1,25kg-25kg tárcsák)

–       Doboz/zsámoly/emelvény a fellépéshez. Ez jó, ha több méretben elérhető.

–       A legfontosabb elem a szán a vontatáshoz. Ez lehet egy fémlap, vagy speciális, erre a célra készült szán. Végszükség esetén legyél kreatív, és akár egy gumiabroncs segítségével is elkészíthető a megfelelő eszköz. Enélkül a terv nem működik!

A terv heti három nap erősítést tartalmaz, amit a futó edzésekkel kell kiegészíteni. Viszont az erősítés alatt a futómunkát csökkenteni kell 30-50%-kal, a túledzés elkerülése végett. A teljes edzésterv 6 hetes. A hatodik hét után legalább egy hét szünetet, terhelés elvételt kell tartani az erősítésben.

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

Csak bejelentkezett és a terméket már megvásárolt felhasználók írhatnak véleményt.