Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek

www.iqfitnesz.hu

WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ MEGRENDELÉSHEZ

____________________________________________

Általános információk

Előzetes tájékoztatás

Publio Kiadó Kft.mint szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató/Vállalkozás/Forgalmazó) a www.iqfitnesz.hu internetes oldalon található webáruházon (továbbiakban: webáruház) keresztül elektronikus kereskedelmi szolgáltatást (továbbiakban: szolgáltatás) nyújt, edzésprogramokra történő jelentkezés céljából.

Amennyiben Ön (továbbiakban: Ön/Fogyasztó/Vásárló) a webáruházon keresztül megrendelést kíván kezdeményezni, illetve ehhez kapcsolódóan szolgáltatást kíván igénybe venni, kérjük, olvassa el a jelen dokumentumban rögzített Általános Szerződési Feltételeinket (továbbiakban: ÁSZF), mely tartalmazza az Ön és a Szolgáltató szerződéses jogait, kötelezettségeit, felelősségi köreit valamint az Ön és a Szolgáltató között, mint távollévők között kötött szerződés (továbbiakban: szerződés) létrejöttének illetve teljesítésének feltételeit.

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területéről nyújtott, valamint a Magyarország területére irányuló minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a webáruház honlapján található elektronikus megrendelési felületen keresztül történik. Az ÁSZF hatálya alatt létrejövő szerződés határozott időre szól, és a szerződéses kötelezettségek teljesítésével megszűnik.

A Szolgáltató az ÁSZF tartalmi módosításának jogát fenntartja. A mindenkor hatályos ÁSZF a webáruház honlapon történő megjelenésétől számítva kötelező érvénnyel bír, és az adott időpontban történő szerződéskötésre vonatkozik. Szerződő felek az ÁSZF-ben foglaltakat magukra nézve kötelező érvényűnek tekintik.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a webáruházban történő rendelésének véglegesítésével Ön elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti a jelen ÁSZF tartalmát, illetve a webáruház honlapján található további tájékoztatásokat.

Köszönjük, hogy megtisztel bizalmával! Köszönjük, hogy nálunk és vásárol!

Észrevételeivel, kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal szolgáltatói elérhetőségeinken keresztül!

Szolgáltató vállalkozás adatai

Szolgáltató neve: Publio Kiadó Kft.

Szolgáltató hivatalos képviselője: Alcser Norbert

Szolgáltató adószáma: 08-09-025609

Szolgáltató cégjegyzékszáma: 3757679-2-08

Szolgáltató bankszámlaszáma: 11737007 20757670

Szolgáltató székhelye: 9178 Hédervár Kont István utca 2..

Szolgáltató postacíme: 9022 Győr, Bisinger sétány 18.

Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe): http://www.iqfitnesz.huinf@iqfitnesz.hu

Szolgáltató panaszügyintézési postacíme: 9022 Győr, Bisinger sétány 18. (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma): http:// http://www.iqfitnesz.huinf@iqfitnesz.hu (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

 Szerződés nyelve, formája, hozzáférése

A jelen szerződés nyelve a magyar nyelv.

Jelen szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Iktatásra nem kerül, így a későbbiekben nem kereshető vissza.

A mindenkor hatályos ÁSZF folyamatosan elérhető a webáruház honlapján, illetve annak teljes tartalma bármikor letölthető és kinyomtatható.

Szerződési jognyilatkozat

Az előfizetéshez kapcsolódóan, amennyiben Ön a webáruház honlapján keresztül az előfizetést véglegesíti, úgy Ön elektronikus ajánlattételi jognyilatkozatot tesz a Szolgáltató felé. Az elektronikus úton tett ajánlattételi jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor az a Szolgáltató számára hozzáférhetővé válik. Az ajánlattételi jognyilatkozat megtételével Ön és a szolgáltató között még nem jön létre szerződés.
Előfizetéses szolgáltatás rendelése esetén, amikor a Szolgáltató és Ön között hosszabb idő szóló un. tartós szerződés jön létre, mind a Szolgáltató, mind pedig Ön jogosult e tartós szerződést 15 napos felmondási idővel, indoklás nélkül bármikor felmondani. Felmondás esetén, amennyiben az nem az adott részidőszak végére szól, a Szolgáltató az adott részidőszakra járó szolgáltatási díj időarányos részét Ön részére visszatéríti. A Szolgáltató a szerződés általa való felmondásáról „Szerződés felmondása” megnevezésű külön elektronikus jelzést (e-mail) küld Önnek. Ön ehhez hasonló jelzéssel gyakorolhatja a Szolgáltató felé a felmondási jogát. A felmondás akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az az adott fél számára hozzáférhetővé válik. Felmondása közlésének a hiányában, Ön részéről un. ráutaló magatartással való felmondásnak minősül az is, ha az újabb részidőszakra járó szolgáltatási díj Szolgáltató általi lehívására adott felhatalmazását-, vagy bankjánál a díjnak a Szolgáltató részére való folyamatos utalására adott megbízását visszavonja, vagy visszavonás hiányában, akkor is, ha az újabb részidőszakra járó szolgáltatási díj bármely oknál fogva a Szolgáltatóhoz nem érkezik meg.

Szerződés létrejötte, szolgáltatói visszajelzés

A Szolgáltató köteles az Ön ajánlattételi jognyilatkozatának, vagyis az előfizetésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul értesítés formájában visszajelezni Amennyiben ez a szolgáltatói visszajelzés az Ön megrendelésének elküldésétől számított, legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg Önhöz, úgy Ön mentesül az ajánlati kötöttsége vagy szerződéses kötelezettsége alól.

A Szolgáltató mentesül az ajánlati kötöttsége alól és a szerződés teljesítésére – a Szerződés létre nem jötte folytán – nem kötelezhető, ha a megrendelés átvételének szolgáltatói visszajelzése nem érkezik meg Önhöz késedelem nélkül.

Az előfizetés és annak átvételére vonatkozó visszajelzés akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az az adott fél számára hozzáférhetővé válik.

(Az Ön előfizetésének Szolgáltatóhoz történő megérkezését alátámasztó, elektronikus rendszerüzenet automatizált visszajelzésével még nem jön létre szerződéses kötelezettség.)

Szerződés kizárólag az Ön részéről történő vásárlói megrendelésnek, azaz az Ön ajánlattételi jognyilatkozatának a Szolgáltató általi elfogadását követően, annak a Szolgáltató általi kifejezett visszaigazolásával jön létre. Ennek alapján szerződéses kötelezettség Ön és Szolgáltató között akkor áll fenn, amikor az Ön számára hozzáférhetővé válik a Szolgáltató „Megrendelés visszaigazolása” megnevezésűe lektronikus (e-mail) külön visszajelzése az Ön megrendeléséről.

Fentiek folytán Ön csak és kizárólagosan akkor hivatkozhat a Szerződés létrejöttére, amennyiben rendelkezik a Szolgáltató „Megrendelés visszaigazolása” megnevezésű külön visszajelzésével.

Ilyen külön visszajelzés hiányában, vagy amennyiben Ön a Szolgáltatótól „Megrendelés elutasítása” megnevezésű külön visszajelzést kap, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Közreműködők igénybevétele

A Szolgáltató – kötelezettsége teljesítéséhez, illetve joga gyakorlásához – más szervezetek közreműködését veszi igénybe. Az igénybe vett cégek magatartásáért a Szolgáltató úgy felel, mintha maga járt volna el. A Szolgáltató a közreműködőkkel szemben – annak szerződésszegése miatt – mindaddig érvényesíti jogait, amíg Önnel szemben helytállni tartozik.

Rendelés menete

A www.iqfitnesz webáruházban történő jelentkezés menetéről Ön az alábbiakban tájékozódhat.

 

Általános tudnivalók

A honlapon böngészni szabadon, regisztráció nélkül is lehetséges. A webáruházban kizárólag 16. évet betöltött személyek indíthatnak megrendelést, érvényes személyes és számlázási, szállítási adatok megadásával, illetve a jelen ÁSZF szerződéses feltételeinek az elfogadásával.
A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton lehetséges, az Ön által kiválasztott előfizetés megrendelésével és az előfizetési folyamat végig vitelével. Az elküldött online rendelését a webáruház rendszere rögzíti, és minden esetben azonnali automatikus e-mail üzenetben visszajelzést küld Önnek az előfizetés Szolgáltatóhoz való beérkezéséről.

A Szolgáltató megrendelésének/ajánlattételi jognyilatkozatának számára való hozzáférésétől számított 48 órán belül dönt megrendelésének/ajánlattételi jognyilatkozatának elfogadásáról, vagy elutasításáról.

Amennyiben a Szolgáltató az Ön megrendelését/ajánlattételi jognyilatkozatát elfogadja, akkor  – az Ön által megadott e-mail címre – „Megrendelés visszaigazolása” megnevezésű külön visszajelzést küld Önnek megrendelése elfogadásáról, továbbá a nevezési/megrendelési adatokról és a termékszállítási információkról. Ezen  szolgáltatói visszajelzés Ön részéről történő hozzáférésével létrejön Ön és a Szolgáltató között a fogyasztói szerződés, illetve a szerződéses kötelezettség.

Amennyiben a Szolgáltató az Ön megrendelését / ajánlattételi jognyilatkozatát nem fogadja el, akkor  – az Ön által megadott e-mail címre – „Megrendelés elutasítása” megnevezésű külön visszajelzést  küld Önnek  megrendelésének az el nem fogadásáról.

 

Fizetési feltételek, díjak

Az elektronikus úton kötött szerződés az Ön számára fizetési kötelezettséget keletkeztet a megrendelést érintően. Ennek tudomásul vételére a Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét a webáruház „Edzéstervezés/Csomagok és Árak” felületén – az Ön szerződési jognyilatkozatának megtétele (előfizetés elküldése) előtt – oly módon, hogy a vonatkozó funkciót a „fizetési kötelezettséggel járó megrendelésre” utaló, könnyen olvasható tájékoztató felirattal látta el.

A kiválasztott előfizetés díja csak és kizárólag előre – Barion bankkártyás és/vagy átutalás fizetéssel lehetséges.

Az Ön előfizetésének beérkezését követően egy automatikus rendszerüzenet visszajelzi az előfizetés beérkezésének tényét. Megrendelésének az elfogadását-, és a”Megrendelés visszaigazolása’ megnevezésű visszajelzés megküldését   követően Önnek egy másik e-mail üzenetben mellékelve, továbbítjuk az előfizetéshez kapcsolódó számlalevelet.

 

Teljesítési feltételek

A webáruházban megjelenített előfizetéseket kizárólag online, a webáruházon keresztül lehetséges megvásárolni.

A mindenkor kiválasztásra kerülő, adott előfizetés rendezésének napja (teljesítési napja) határozott dátumhoz kötött.

 

 

Regisztráció törlése

Amennyiben töröltetni szeretné regisztrációját, kérjük, írjon nekünk erről egy e-mailt az info@iqfitnesz.hu címre, és az Ön regisztrációja, illetve regisztrációs adatai haladéktalanul törlésre kerülnek. Regisztrációjának törlésével az Ön minden fiókadata (előzmények, rendelésadatok, versenyadatok, megszerzett kedvezmények stb.) törlődik, és ha később Ön mégis visszatér a weboldalunkra, ezeket az információkat már nem lehet visszaállítani.

 

Regisztrált adatok módosítása

Ahhoz, hogy a korábban megadott adatait Ön módosítani tudja, először be kell jelentkeznie a felhasználónevével és jelszavával. Ezt követően, a megjelenő menüpontokra kattintva, a saját fiókjának teljes adattartalma módosítható. A módosításokat követően Önnek mindig el kell mentenie a változtatásokat, különben a módosítások elvesznek, vagy ismét rögzítenie kell az új adatokat.
Ha a rendszer nem menti el az adatait, akkor egy kötelezően kitöltendő rubrikát Ön üresen hagyott. Ilyen esetben, a hiányzó adatokat ismét rögzítse és mentse.

 

Belépés/kilépés, saját fiók

A regisztrációt követően, Ön a webáruházba történő személyes (regisztrált) belépését a „Belépés” menüpont segítségével végezheti el, amely a weboldal jobb felső sarkában érhető el. Itt adhatja meg a már előzőleg regisztrált felhasználónévét és jelszavát.

A weboldal teljes körű használatához, az programra történő jelentkezéshez, versenynevezéshez és a termékvásárláshoz – a regisztrációkor rögzített felhasználónév és jelszó megadásával – Önnek be kell jelentkeznie a weboldal jobb felső sarkában található „Belépés” menüpontban.

A sikeres belépést követően, az Ön saját fiókjában (weboldal jobb felső sarkában található, felhasználói név szerinti menüpontban) megtekintheti legutóbbi rendeléseit, megváltoztathatja a jelszavát, illetve beállíthatja és módosíthatja személyes adatait.

Kérjük, hogy olyan e-mail címet és telefonszámot adjon meg, amit rendszeresen használ, mert minden értesítést ezekre fogunk küldeni.

Az Ön által tévesen megadott adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!

Amennyiben Ön szeretne kilépni a személyes fiókjából, úgy a weboldal jobb felső sarkában, a felhasználói név szerinti menüpontban található „Kijelentkezés” szöveges almenü aktiválásával kiléphet a személyes bejelentkezésből. A saját fiók elhagyásával a webáruházban tovább folytathatja a böngészést.

 

 

Webáruház visszajelzése előfizetés esetén

Az elküldött (véglegesített) előfizetést követően a webáruház informatikai rendszere egy automatikus e-mail levelet küld az Ön előfizetési adatairól az Ön által megjelölt e-mail címre, mely elektronikus üzenet kizárólag a megrendelés Szolgáltatóhoz történő beérkezését erősíti meg.

A webáruház ezen visszajelzésével még nem jön létre fogyasztói szerződés, illetve nem jön létre szerződéses kötelezettség.

Amennyiben nem érkezne meg Önhöz a webáruház azonnali visszajelzése, úgy a rendszer nem fogadta be az előfizetését. Ebben az esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségünkön!

Szolgáltató visszajelzése jelentkezés esetén

Az Ön által leadott megrendelés beérkezését követő 48 órán belül a Publio Kiadó Kft., mint az előfizetési lehetőséget nyújtó Szolgáltató az Ön előfizetéséről “Megrendelés visszaigazolása” megnevezésű külön visszajelzést küld Önnek  megrendelése elfogadásáról, továbbá a nevezési/megrendelési adatokról és a termékszállítási információkról. Ezen  szolgáltatói visszajelzés Ön részéről történő hozzáférésével létrejön Ön és a Szolgáltató között a fogyasztói szerződés, illetve a szerződéses kötelezettség, melynek szerződéses feltételeit a webáruházban közzétett – letölthető és kinyomtatható – jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentum tartalmazza.

Amennyiben – a megrendelése beérkezését követő 48 órán belül – nem érkezne meg Önhöz a Szolgáltató visszajelzése, úgy a fogyasztói szerződés (szerződéses kötelezettség) nem jön létre. Ebben az esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségünkön!

Előfizetés csak bankkártyás fizetéssel lehetséges, utánvétes fizetésre nincs mód. Az Ön előfizetési összegének beérkezése után a Szolgáltató regisztrálja Önt az előfizetők között.


Adatbeviteli hibák javítása

Az előfizetési folyamat lezárása előtt Ön minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba az url címtől balra található (Ugrás az előző oldalra) nyíl segítségével, majd javítani tudja az esetlegesen tévesen bevitt adatokat.

Ezt követően, a vásárlói és szállítási adatok megadása során az esetlegesen tévesen megadott adatokért, és az azokból adódó károkért, illetve a hibás adatokból eredő teljesítésért a Szolgáltató semmilyen formában nem vállal felelősséget.

Ár feltüntetése, díjak

Bruttó ár feltüntetése

A webáruházban az előfizetési díjként feltüntetett árak forintban (Ft) értendő bruttó árak, tartalmazzák a 27% ÁFÁ-t (általános forgalmi adót). Az árváltozás jogát a Szolgáltató fenntartja.

Fizetendő díjak

A bruttó előfizetési díj a webáruház honlapján illetve a jelen ÁSZF-ben feltüntetésre került. Az Ön által ténylegesen fizetendő teljes szolgáltatási díjról előzetesen, még a megrendelés megkezdése, illetve véglegesítése előtt tájékozódhat.

A webáruházban történő vásárlást érintően, az előfizetésen kívül egyéb fizetendő szolgáltatói költséggel nem kell számolnia.

 

Fizetési móddal összefüggésben felmerült díj

A Szolgáltató az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült, általa viselt költséget meghaladó díjat nem számít fel Önnek.

(Ez a bekezdés nem vonatkozik a banki átutalás esetében Ön által fizetendő tranzakciós díjra.)

 

Téves árrögzítés

Amennyiben a Szolgáltató a webáruházban az előfizetés díját vagy a termék árát tévesen rögzíti, és Ön a téves áron véglegesíti a megrendelését, illetve ezen megrendelésről Ön elektronikus automatizált rendszerüzenetet is kap, még nem jön létre a távollévők között a szerződés, illetve szerződéses kötelezettség.

(A szerződés nem az automatikus rendszerüzenet, vagyis nem az Ön megrendelésének Szolgáltatóhoz történő megérkezésével, hanem a Szolgáltató részéről történő előfizetési megrendelés szolgáltatói visszajelzésével jön létre).

A Szolgáltató a téves árrögzítés észrevételét követően – még az előfizetés megrendelés visszajelzését megelőzően – értesíti Önt a hibás áron történő előfizetésről, és ajánlatot tesz a valós áron történő szerződéskötésre. Amennyiben Ön ezt elfogadja, úgy a Szolgáltató az Ön valós áron történő előfizetését visszaigazolja, mellyel létrejön a szerződés.

Nem kért értékesítés

A Szolgáltató nem követelhet Öntől ellenszolgáltatást, ha olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés. Az Ön nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a Szolgáltató ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.

Panaszkezelés rendje

A Publio Kiadó Kft. mint Szolgáltató/Vállalkozás személyes ügyfélszolgálatot nem tart fenn.

Ön a Vállalkozás kereskedelmi tevékenységével kapcsolatos panaszait és javaslatait az alábbiakban rögzített lehetőségek alapján teheti meg írásban (e-mail/postai levél útján) vagy szóban telefonon keresztül.

Ön a Vállalkozásnak – illetve a Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek – a szolgáltatás vagy az áru Ön részére történő értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Vállalkozással.

 

Szóbeli panasz

A szóbeli panaszt a Vállalkozás azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.

Amennyiben Ön a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel.

A Vállalkozás köteles a jegyzőkönyv másolati példányát:

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadni Önnek (jelenleg a Vállalkozás személyes ügyfélszolgálatot nem működtet);
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával (pl. skype-on) közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb a beérkezését követő 30 napon belül az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni Önnek.

Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni, és azt Önnel közölni. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti.

A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmazza az alábbiakat:

  • az Ön nevét, lakcímét;
  • a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját;
  • az Ön panaszának részletes leírását;
  • az Ön által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét;
  • a Vállalkozás nyilatkozatát az Ön panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges;
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírását;
  • a jegyzőkönyv felvételének helyét, idejét;
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.

Az Ön és a Vállalkozás közötti telefonon történő kapcsolattartás nem emeltdíjas szolgáltatással működik.

 

Írásbeli panasz

Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles.

A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles Önt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti, illetve köteles megadni az illetékes hatóság, illetve a Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

A Vállalkozás 30 napon belül válaszol az Ön panaszára, valamint gondoskodik annak az Ön részére történő eljuttatásáról. Amennyiben a Vállalkozás elutasítja az Ön panaszát, úgy a válaszban a jogorvoslat lehetőségéről is tájékoztatja Önt.

Az írásbeliség követelményének levél, e-mail, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

 

Vitarendezési lehetőségek

Amennyiben a fogyasztói panasz rendezése a Vállalkozással nem járt sikerrel, úgy fogyasztói jogvita esetén Ön személyes vagy online vitarendezési eljárást kezdeményezhet a területileg illetékes Békéltető Testületeknél, a 12. pontban rögzített elérhetőségeken.

Emellett az uniós online vitarendezési platform lehetőséget kínál a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére, a 13. pont szerint.

Fogyasztói jogok érvényesítése

Elállási jog érvényesítése

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, a távollévők között kötött fogyasztói szerződést érintően, elállási joga csak magánszemélynek/egyénnek van. Ennek alapján elállási jog nem illet meg céget/szervezetet (azaz azt a természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli szervezetet, ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is), aki/amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el.

Ennek megfelelően Ön, mint magánszemély vásárló –– jogosult 14 napon belül, indokolás nélkül elállni e szerződéstől, amennyiben nem egyedi szöveggel ellátott sportterméket vásárol. Ahogy az egyedi szöveggel megrendelt sportruházati termékek esetében sem, úgy Ön a sportrendezvény nevezéseket érintően sem élhet a 14 napos indoklás nélküli elállási joggal.

.

Az indoklás nélküli elállási jog azt jelenti, hogy Ön az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől – jogszabályi felhatalmazás alapján – egyoldalúan visszaléphet, és a termék visszaküldése esetén követelheti a Szolgáltatótól a kifizetett összeg visszatérítését. Az elállás visszamenőlegesen szünteti meg a szerződést.

 

Elállási és felmondási jog alóli kivételek

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében, az Ön kérése alapján egyedi szöveggel ellátott sportruházati termék megvásárlása esetén, Önt nem illeti meg a 14 napos indoklás nélküli elállási jog.

A szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, Ön szintén nem gyakorolhatja a 14 napos indoklás nélküli elállási/felmondási jogát a sportrendezvényre történő jelentkezés (versenynevezés) vonatkozásában, mivel a sportesemény teljesítési határideje minden esetben előre meghatározott.

Az elektronikus úton letölthető egyszeri edzésterveknél nem élhet a 14 napos elállással

(Azonban hibás szolgáltatói teljesítés esetén Önt megilleti a Ptk. szerinti elállási jog a kellékszavatosság keretében. Ezen Ptk. szerinti elállási jog mind a magánszemély, mind a nem magánszemély vásárló esetében is gyakorolható a kellékszavatossági jogok érvényesítésével.)

Elállási határidő

Ön abban az esetben gyakorolhatja az elállási jogát, ha a lent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltatónak.

Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetében elfogadottnak tekintendő, ha Ön a határidő utolsó napján jelzi elállási szándékát.

Elállási határidő:

  • Termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
  • Több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.

Ha a Vállalkozás az elállási jog gyakorlásának határidejét, egyéb feltételeit és a vonatkozó nyilatkozat mintát érintő tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a fent meghatározott elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a Vállalkozás a 14 napos elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadja a fogyasztónak az említett tájékoztatást, akkor az elállási határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.

 

 

 Fogyasztói jogvita kezelése

Békéltető Testület

A Békéltető Testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A Békéltető Testület az Ön vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad az Önt megillető jogokkal és az Önt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Fogyasztói jogvita esetén Ön a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhat (http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek):

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu

mbonyar@pbkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500, 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

mariann.matyus@bkmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091, 06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató (vagy az annak képviseletére feljogosított szerv) székhelye határozza meg.

Uniós online vitarendezési platform

Eljárás elindításának feltételei

Amennyiben a megrendelt termékkel kapcsolatban Önnek, mint magánszemély fogyasztónak bármilyen panasza van, először a kereskedő Vállalkozással kell felvennie a kapcsolatot.

Ha a panaszát nem tudta a Vállalkozással ily módon elintézni, úgy Ön elindíthatja az online vitarendezési eljárást. Ez a vitarendezési platform olyan igénybe vehető alternatív, bíróságon kívüli online eljárási lehetőség, melynek segítségével elkerülhetők a hosszadalmas és költséges bírósági eljárások.

Attól, hogy Ön részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez.

A platform Magyarországon lehetőséget kínál mind a belföldi, mind pedig a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére. (Belföldi vitáról akkor van szó, ha a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás is rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel. Határon átnyúló vitáról akkor van szó, ha az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó az interneten keresztül vásárolt egy terméket, vagy vett igénybe szolgáltatást, és ennek kapcsán egy olyan kereskedővel támad vitája, amelynek telephelye egy másik tagállamban van.)

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság hozta létre. Ezen a honlapon (link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU) keresztül Önnek lehetősége nyílik arra, hogy a webáruházon keresztül történő online vásárlásához kapcsolódó esetleges jogvitáját rendezze.

Ennek igénybevételéhez először regisztrálni szükséges az online vitarendezési platformon (itt: https://webgate.ec.europa.eu/cas/wayf?loginRequestId=ECAS_LR-4910284-bFNAMx5Q6b5SuCNZWHYvrENissPnXyiCyOKX3CtsYmzeHj0fD9VShOJhCNzzKzzm11mO056K0GH62LdBBu3t7bA-PHslUMVSXYCHutmzRzGSoo0-XywZ5jaxHxO63lMywVeL1TOogUxmKZQZpoznr0Tyado&caller=%2Fcas%2Feim%2Fexternal%2Fregister.cgi), ezt követően egy elektronikus űrlapot kell hiánytalanul kitöltenie a panasszal élőnek.

 

Eljárás menete

Az online eljárásnak négy fő szakasza van, melyek mindegyike online végezhető:

  • panasz benyújtása;
  • a vitarendezési testület kiválasztása közös megegyezéssel;
  • panaszkezelés a vitarendezési testület által;
  • eredmény és a panasztételi eljárás lezárása.

Az eljárás maximum 90 napot vehet igénybe onnantól kezdve, hogy a kérelem hiánytalanul beérkezett. Ez az időtartam az Európai Unió egyik tagállamában sem lehet hosszabb.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás, az online vitarendezési platform továbbítja a panaszt ehhez a fórumhoz. (Ha a feleknek nem sikerül ebben 30 napon belül megegyezni, vagy ha a platform nem tud a benyújtott adatok alapján egy olyan alternatív vitarendezési fórumot sem azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, nincs mód a panasz további feldolgozására.)

Magyarországon – a pénzügyi szolgáltatások kivételével – a Budapesti Békéltető Testület rendelkezik kizárólagos illetékességgel a határon átnyúló online fogyasztói jogviták elbírálására, melynek eljárása ingyenes. Amennyiben Ön fontolóra veszi, hogy más tagállam alternatív vitarendezési fórumában állapodik meg a kereskedő Vállalkozással, mindenképpen kérjen erre vonatkozó információt az adott tagállam online vitarendezési kapcsolattartó pontjától erre vonatkozóan.

 

Online vitarendezési kapcsolattartó pont

Amennyiben Önnek az eljárással kapcsolatban kérdése van, úgy Ön Magyarországon a Budapesti Békéltető Testülethez, mint online vitarendezési kapcsolattartó ponthoz fordulhat:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: onlinevita@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 20 33

 

A Budapesti Békéltető Testület tanácsadói megválaszolják a kérelem benyújtására vagy a csatolandó dokumentumokra vonatkozó kérdéseit, illetve tájékoztatást nyújtanak a platform működésével, vagy az alternatív vitarendezési fórum eljárási szabályaival kapcsolatban. Ezeken felül általános tájékoztatás is kérhető az online vitarendezési kapcsolattartó ponttól az adott országban érvényesíthető fogyasztói jogokról.

 

Bírósági eljárás

Ön jogosult a fogyasztói jogvitával érintett hibás teljesítésből eredő szavatossági igényét illetve követelését végső esetben a Bíróság előtt polgári peres eljárás keretében érvényesíteni a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében.

 

 


Szerzői jogok

A webáruház felületein elhelyezett valamennyi szöveges, képi/grafikai és műszaki/technikai tartalom, a honlap szerkezeti felépítése, forráskódja szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. A szerzői jogok és egyéb szellemi tulajdonjogok kizárólagos jogosultja a Szolgáltató. A webáruház oldalai, illetve annak bármely eleme sem egészben, sem részben nem reprodukálható semmilyen módon.

A honlap bármely elemének módosítása, terjesztése, nyilvános bemutatása, illetve más szellemi alkotásba történő beépítése és közvetítése a Szolgáltató előzetes és kifejezett hozzájárulásához kötött. A webáruház bármely tartalmának jogosulatlan felhasználása szerzői, polgári és büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.

A webáruháznak a termékei szellemi alkotásoknak minősülnek, így azok szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. Ezért ezen termékekre csak és kizárólagosan felhasználási jogot lehet szerezni. A felhasználási jog nem kizárólagos, és csak Ön által gyakorolható. Az Ön részére adott felhasználási jog nem jogosítja Önt arra, hogy e jogot másra átruházza, illetve azt másnak átengedje.

 

 

Kelt: 2018.június 15.

Érvényes: visszavonásig